diumenge, 8 de maig del 2011

Per què caòtica?

Escric sobre el títol d'aquest bloc perquè molts de vosaltes m'heu preguntat per què "caòtica", i fins i tot un dels meus amics em va dir: "això de caòtica ho has de treure, és negatiu".

En primer lloc, el terme caos prové del grec Χαος i es refereix, segons la mitologia clàssica, a l'origen de l'univers. En segon lloc, m'agradaria que recordéssiu la pel·lícula Caótica Ana (2007) de Julio Medem, en la que es mostren moltes de les coses que sovint no interessen, i es deixen en un segon terme en totes les escales de prioritats: la cultura, la creació emergent, el mecenatge, l'energia de l'univers, la feminitat, l'espiritualitat, la relació de l'home amb la natura,... i a més a més, durant tot el film hi ha constants apunts a l'antiga Grècia, cosa que em sembla un exercici fantàstic de relacionar els clàssics amb el setè art. 

Aprofitant el cinema, uneixo aquí Caos, Cultura i Cronos, l'últim dels déus de l'Olimp, per a mostrar aquesta idea de vertígen còsmic en el qual vivim, per tal de donar identitat al bloc.

El Cel i la Terra es van separar quan va aparèixer Cronos. El Temps! I és que vivim en una àgora caòtica tecnològicament parlant, on la metainformació es multiplica viralment de manera inclontrolada. Doncs bé, sóc caòtica en el sentit clàssic del terme i és per això que ho comunico a tort i a dret en aquest bloc.

3 comentaris:

  1. Aixi m'agrada mariavi! M' he enganxat llegint els últims articles.

    ResponElimina
  2. Gràcies Laura. Aquest post el vaig escriure perquè tu em vas demanar el perquè de tot plegat, em sembla.
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Just love your article.I do invariably look over your web site for brand new articles.I am recently performing on associate app descargar spotify premium apk 2018
    thats going awing and special because of you

    ResponElimina