diumenge, 8 de maig de 2011

Per què caòtica?

Escric sobre el títol d'aquest bloc perquè molts de vosaltes m'heu preguntat per què "caòtica", i fins i tot un dels meus amics em va dir: "això de caòtica ho has de treure, és negatiu".

En primer lloc, el terme caos prové del grec Χαος i es refereix, segons la mitologia clàssica, a l'origen de l'univers. En segon lloc, m'agradaria que recordéssiu la pel·lícula Caótica Ana (2007) de Julio Medem, en la que es mostren moltes de les coses que sovint no interessen, i es deixen en un segon terme en totes les escales de prioritats: la cultura, la creació emergent, el mecenatge, l'energia de l'univers, la feminitat, l'espiritualitat, la relació de l'home amb la natura,... i a més a més, durant tot el film hi ha constants apunts a l'antiga Grècia, cosa que em sembla un exercici fantàstic de relacionar els clàssics amb el setè art. 

Aprofitant el cinema, uneixo aquí Caos, Cultura i Cronos, l'últim dels déus de l'Olimp, per a mostrar aquesta idea de vertígen còsmic en el qual vivim, per tal de donar identitat al bloc.

El Cel i la Terra es van separar quan va aparèixer Cronos. El Temps! I és que vivim en una àgora caòtica tecnològicament parlant, on la metainformació es multiplica viralment de manera inclontrolada. Doncs bé, sóc caòtica en el sentit clàssic del terme i és per això que ho comunico a tort i a dret en aquest bloc.