divendres, 1 d’abril de 2011

La crisi de la informació.0, visca la iRevolució


Oficialment ja estic a l'atur, però no estic aturada. Si més no, no ho estic en el sentit físic del terme. Estic mentalment activa. Estic iConnectada: iConnectada a la crisi, iConnectada a l'atur, iConnectada a la Xarxa, iConnectada online, iConnectada al Facebook, al Twitter, al moviment 2.0 i al que calgui. I amb ganes i necessitat d'aprendre'n més i més a un ritme cada cop més vertiginós.

Sí, sí, connectada a la iRevolució. Perquè pels qui encara no sapiguen què està passant, aquesta crisi està transformant la societat en moltes coses, però està enriquint o fent créixer la societat de la informació en la de la sobreinformació. Mercedez-Benz crea una metàfora de tot això que estic intentant dir en un dels seus últims anuncis. Els senyors creatius de Mercedez-Benz ho anomenen "INFOXICACIÓN". L'anunci és fantàstic: http://www.youtube.com/watch?v=31TAsIO1xnM

Aquesta crisi ens du a tots plegats a la iRevolució. La societat de la informació tal i com la coneixíem fins ara està canviant i ens ofereix unes possibilitats ilimitades tant a nivell d'usuari com a nivell professional. Cal aprofitar-les, però sobre tot cal PENSAR.

Fa anys que en aquesta societat, en general, no es pensa. Ara es xateja, es twitteja i es googleja. I més o menys ho fem el 80% de la població entre els 14 i els 45 anys. Però també ho fan els més grans i els més petits, que aquests ja han nascut amb un iPad sota el braç i suposo que es plantejaran altres coses i tindran altres crisis.

Està molt bé que fem tweets i RT. Però fem-ho PENSANT! Pensar no fa mal i és de franc! Fa poc vaig assistir a un curs de Community Manager al Col·legi de Periodistes de Catalunya i em vaig fer seguidora pel Twitter del professor que, val a dir, és tot un expert en les xarxes 2.0. Però senyors, no s'hi val fer un tweet cada vegada que un puja al metro per dir "Estoy en el metro"; no s'hi val estar a la consulta del dentista i fer un tweet que digui "Esperando en la sala de espera"... No, no s'hi val.

Cal aprofitar la iRevolució, però sobre tot  cal PENSAR.