divendres, 1 d’abril del 2011

La crisi de la informació.0, visca la iRevolució


Oficialment ja estic a l'atur, però no estic aturada. Si més no, no ho estic en el sentit físic del terme. Estic mentalment activa. Estic iConnectada: iConnectada a la crisi, iConnectada a l'atur, iConnectada a la Xarxa, iConnectada online, iConnectada al Facebook, al Twitter, al moviment 2.0 i al que calgui. I amb ganes i necessitat d'aprendre'n més i més a un ritme cada cop més vertiginós.

Sí, sí, connectada a la iRevolució. Perquè pels qui encara no sapiguen què està passant, aquesta crisi està transformant la societat en moltes coses, però està enriquint o fent créixer la societat de la informació en la de la sobreinformació. Mercedez-Benz crea una metàfora de tot això que estic intentant dir en un dels seus últims anuncis. Els senyors creatius de Mercedez-Benz ho anomenen "INFOXICACIÓN". L'anunci és fantàstic: http://www.youtube.com/watch?v=31TAsIO1xnM

Aquesta crisi ens du a tots plegats a la iRevolució. La societat de la informació tal i com la coneixíem fins ara està canviant i ens ofereix unes possibilitats ilimitades tant a nivell d'usuari com a nivell professional. Cal aprofitar-les, però sobre tot cal PENSAR.

Fa anys que en aquesta societat, en general, no es pensa. Ara es xateja, es twitteja i es googleja. I més o menys ho fem el 80% de la població entre els 14 i els 45 anys. Però també ho fan els més grans i els més petits, que aquests ja han nascut amb un iPad sota el braç i suposo que es plantejaran altres coses i tindran altres crisis.

Està molt bé que fem tweets i RT. Però fem-ho PENSANT! Pensar no fa mal i és de franc! Fa poc vaig assistir a un curs de Community Manager al Col·legi de Periodistes de Catalunya i em vaig fer seguidora pel Twitter del professor que, val a dir, és tot un expert en les xarxes 2.0. Però senyors, no s'hi val fer un tweet cada vegada que un puja al metro per dir "Estoy en el metro"; no s'hi val estar a la consulta del dentista i fer un tweet que digui "Esperando en la sala de espera"... No, no s'hi val.

Cal aprofitar la iRevolució, però sobre tot  cal PENSAR.

1 comentari:

  1. pensar es un luxe, en la prehistòria els homes es van permetre el luxe de pensar en el moment en que tenien la panxa plena, un exemple seria: una vegada el mamut mort i desquartitzat un dels homes va estirar la seva pell i al picar-la va comprovar que produia un sò, d' aquí posiblemente va neixer els fonaments de lo que seria avui en dia un tambor, si no es té la panxa plena, l'acte de pensar massa, sí faria mal, pensar es un luxe d'aquells que es troben en una situacio privilegiada, per exemple, tenir la panxa plena.

    ResponElimina